Jedna z úvah

16.03.2021

Milí čtenáři,

Ráda bych Vám osvětlila 2 věci. Po přečtení prvních řádků se budete ještě asi lehce šklebit, cílem ale je Vám vykouzlit na tváři úsměv nebo alespoň pochopení. 

Proč si vybrat RK/nevybrat RK? Chápu, všichni jsme inteligentní lidi a zvládneme spoustu věcí sami. Ženy, jak je obecně známo, dokážou SPOUSTU věcí! Muži jsou zase pracanti. Gratuluju, jen tak dále. Ale! Musíme umět vážně všechno? Vykopat díru, postavit barák, zasadit strom, uvařit večeři, orientovat se ve světě, být nejlepší v běhání, zašít kalhoty, MÍT ZORGANIZOVANÉ PAPÍRY doma (neskutečné složitá věc), rozumět všemu životnímu pojištění a spoření, uzavřít hypotéku atd atd.. 

Mám otázku. Je nutné si k tomu všemu ještě prodávat byt či barák sám/sama? Zabývat se dalšími právními záležitostmi, lítat po úřadech a chodit na prohlídky a ostatní věci, spojené s prodejem, kterých mimochodem není málo? Není lepší to přenechat lidem, kteří jsou na to specializovaní, vědí co kdy říct, co kdy udělat, jak uklidnit člověka, jsou to profesionálové, je to jejich práce a vědí, jak na to?

Vždyť realitní profesionál se taky u soudu nesoudí sám a nechá to raději na právníkovi, neošetřuje si zlomeninu sám a nechá to raději na doktorovi...

Zkrátka a dobře, realitní makléř je člověk, který umí dělat svou práci a dělá ji dobře.



Tím přecházím k druhé věci, kterou jsem s Vámi chtěla probrat. "Žádnou smlouvu s Vámi nepodepíšu!" Dobře. Taky chápu. Mám k tomu ale pár poznámek. Zaprvé, už jste se do rukou profesionála svěřili, tak není třeba kopat kolem sebe, my konáme dobro pro Vás a i pro nás. Vzájemně si pomáháme, spolupracujeme. Spolupráce většinou přináší větší úspěch! Kdo v životě uspěl, když odehnal všechny kolem sebe? Dobře, to je na jinou diskuzi.. 

Ale k věci. Když s námi klient podepíše exkluzivní smlouvu, znamená to, že má realitní makléř 100% jistotu a tím pádem 100% zájem nemovitost prodat za co největší tržní cenu! A jak se nemovitost prodá za co nejvyšší tržní cenu? Udělá se nemovitosti například excelentní reklama. Reklamu mají lidi ráda, i když občas slyšíme opak. Čím lepší reklama bude, tím se nám ozve více zájemců -> mám zde vypisovat, jaké jsou výhody, když je na jednu nemovitost více zájemců nebo si to každý domyslí sám..? 

Toto vše se ale nestane, pokud makléř nemá jistotu, že do "toho vrazí" svojí energii, peníze, čas a pak to vše pláchne jiným směrem... proto se nedaří realitním kancelářím nemovitost prodat a realitní makléři nemají ten "drive".


Kdo mě zná, ví, že si ráda povídám. To znamená, že bych tady mohla psát další a další řádky klidně celý den. Raději už svůj monolog ale ukončím a ráda se s Vámi sejdu třeba na kávu, kde můžeme společně podiskutovat. Prosím, předávejte toto moudro dál, protože spousta lidí tohle neví. 

Mějte krásný den.